tel. (56) 622-89-17
fax. (56) 657-00-55

ul. Chełmińska 16
87-100 Toruń

poniedziałek - piątek
8:00-16:00

logo KIRP

Strona główna >> Radcy >> Legitymacja radcy prawnego

Legitymacja radcy prawnego

W związku z wprowadzeniem z dniem 1.10.2011 r. uchwałą nr 68/VIII/2011 Krajowej Rady Radców Prawnych nowego wzoru legitymacji radcowskiej informujemy, że zostaje też zmieniona procedura wydawania legitymacji.

Nowe legitymacje będzie można zamawiać poprzez Extranet.

Po wejściu na swoje konto w Extranecie należy najpierw zamieścić zdjęcie (jeśli nie było wcześniej zamieszczone) - patrz: zakładka „Dane zgłoszeniowe”.

Po otrzymaniu informacji, że zdjęcie zostało zaakceptowane należy w zakładce „Legitymacje” wybrać jeden z dwóch rodzajów legitymacji, po czym kliknąć przycisk „wyślij wniosek o wydanie legitymacji”.

Obecnie obowiązują dwa rodzaje legitymacji, w postaci plastikowej karty:

  1. LEGITYMACJA STANDARDOWA tj.z mikroprocesorem bezstykowym – w pamięci mikroprocesora zapisane zostaną dane posiadacza legitymacji umożliwiające bezpośrednie wykorzystanie legitymacji w systemach identyfikacji i weryfikacji uprawnień, a także weryfikacji obecności na szkoleniach oraz automatycznego naliczania punktów. Koszt legitymacji tzw. standard wynosi 32 zł
  2. LEGITYMACJA ZAAWANSOWANA tj. z mikroprocesorem bezstykowym i stykowym – umożliwiająca dodatkowo wyposażenie legitymacji w podpis elektroniczny. Koszt legitymacji tzw. z chipem stykowym wynosi 80 zł

Informujemy Użytkowników legitymacji, że od dnia 1 lipca 2018 r. nie będzie możliwe instalowanie certyfikatów podpisu kwalifikowanego i certyfikatu niekwalifikowanego na mikroprocesorze stykowym. Osoby, które nie zdążyły zainstalować podpisów do końca czerwca 2018 r. prosimy o przeczytanie informacji Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych zamieszczonej w załączniku.

Zamówienia legitymacji można też dokonać drogą tradycyjną, przesyłając do Działu Ewidencji radców prawnych 1 zdjęcie formatu dowodowego wraz z informacją, jaki rodzaj legitymacji zamawiamy. Przewidywany okres oczekiwania na legitymację - ok. 4 tygodni. Po odbiór legitymacji należy zgłaszać się z dowodem wpłaty kwoty, wynikającej z dokonanego wyboru. Wpłaty można dokonać w kasie Izby lub na rachunek bankowy OIRP Toruń.

Informujemy równocześnie, że wydane do końca września 2011 r. plastikowe legitymacje „starego” wzoru zachowują ważność do końca 5-letniego okresu ich ważności, określonego datą na rewersie legitymacji.

UWAGA!: Dokładny algorytm zamawiania legitymacji radcy prawnego przez Extranet jest zamieszczony jako załącznik.